اخبار

محور اساسی فعالیت روابط عمومی، جلب رضایت مردم از عملکرد دستگاه و کسب منافع سازمان است

 نشست حضوری کارکنان واحد روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیرکل این اداره کل همزمان با روز روابط عمومی و ارتباطات برگزار گردید.

در این نشست میراحد حسینی با تبیین برنامه ها و فعالیتهای محوری فعالان روابط عمومی و ایفای نقش آنان در مجموعه سازمانها گفت: روابط عمومی به عنوان بازوی توانمند مدیران می تواند با عملکرد موثر خود رضایتمندی را در بین آحاد مختلف مردم فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جایگاه حساس روابط عمومی، تعامل سازنده با مخاطبین در رضایتمندی مردم از سازمان را یکی از مهمترین کارکردهای روابط عمومی برشمرد و بر تعامل بیشتر مجموعه کارکنان با مخاطبین دستگاه تاکید کرد.

وی پاسخگویی سریع، شفاف، صادقانه و صمیمانه با مردم را از ویژگیها و مولفه های فردی یک روابط عمومی عنوان کرد و افزود: یک روابط عمومی کارآمد باید بتواند به صورت حرفه ای تعاملات بین کارکنان با مدیران و مردم را تبیین نموده و جایگاه واقعی دستگاه را نشان دهد.

میراحد حسینی با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها در ارزیابی دستگاه و کارکنان از نحوه پاسخگویی به مردم اظهار داشت: روابط عمومی ها می توانند با انعکاس واقعیت های برون سازمانی و تحلیل و شناخت درست و دقیق موضوعات در تصمیم گیری مدیران و به عنوان مرجعی برای اطلاعات مردم نقش بی بدیلی ایفاء کنند و مسیر حرکت و خدمت را برای سازمان مشخص کنند.

ایشان بهره گیری از امکانات ارتباط جمعی در بیان عملکرد و خدمات سازمان را از دیگر کارکردهای روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: اخبار و تولیدات خبری و اطلاعاتی سازمان باید به نحوی تنظیم گردد که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و بتواند ارتباط سازنده دولت با رسانه ها و مردم را برقرار کند.

وی توجه به فعالیتهای انتشاراتی و تولید محتوا را در بیان عملکرد سازمان یکی دیگر از شیوه ها و روشهای انتقال اخبار و فعالیتهای صورت گرفته عنوان کرد و با ترسیم روشهای افقی و عمودی، ارتباطات، تعامل بین سازمان و مخاطبین را خواستار شد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات و دستگاههای تابعه وزارت در استان در ادامه گفت: حضور فعال کارکنان روابط عمومی در جلسات و نشست های علمی و تخصصی و کمیته های مختلف ضمن بیان اهمیت و نقش سازمانی می تواند در ایجاد آرامش نقش مهمی ایفاء کند.

وی تسریع کرد: روابط عمومی می تواند شرایط گفتمان مسئولان با مردم را میسر نموده و بستر لازم را برای تنویر افکار عمومی مهیا سازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان این نشست با اهداء لوح سپاس از تلاشها و خدمات همکاران واحد روابط عمومی قدردانی کرد.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۲۶
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید