صفحه نخست » راهنمای مراجعین » دستورالعمل بروزرسانی سایت

 

دستورالعمل به روزرسانی سایت

پورتال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شربی یک پورتال اطلاع‌رسانی در زمینه رسالت و وظایف سازمان شامل اطلاعات گوناگون در زمینه‌های قوانین و مقررات مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی، امور تعاونی ها، فرهنگی و ورزش کارگری، قوانین کار و تامین اجتماعی و سایر موارد مربوط به تعاون، کار و رفاه اجتماعی  است.

دستورالعمل بروز رسانی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی

 

نحوه بررسی و بروزرسانی

واحد مسئول

بخش مربوطه

به فراخور نیاز

فناوری اطلاعات

صفحه اصلی

روزانه

روابط عمومی

اخبار

به فراخور نیاز

فناوری اطلاعات

اطلاعیه ها

به فراخور نیاز

فناوری اطلاعات

فراخوان ها

روزانه

ارزیابی

پرسش و پاسخ

هفتگی

دفتر مدیرکل

ارتباط با مدیرکل

هفتگی

مدیریت تعاون

صفحه تعاون

هفتگی

مدیریت کارآفرینی و اشتغال

صفحه کارآفرینی و اشتغال

هفتگی

فناوری اطلاعات

صفحه پشتیبانی

هفتگی

مدیریت اجتماعی

صفحه امور اجتماعی و فرهنگی

هفتگی

مدیریت روابط کار

صفحه روابط کار

ماهیانه

فناوری اطلاعات

خدمات دستگاه

ماهیانه

فناوری اطلاعات

راهنمای مراجعین

ماهیانه

فناوری اطلاعات

قوانین

ماهیانه

فناوری اطلاعات

درباره ما

 

 نکاتی که باید توسط رابطین پرتال رعایت شود:

این آیتم ها براساس شاخص های SEO و نکات ارتقاء رتبه وب سایت در موتورهای جستجو Google، Yahoo، Alexa گرد آوری شده است.  

1- عنوان پرتال (Title):

یک عنوان توصیفی شامل ۵ تا ۸ کلمه که کلمات کلیدی اصلی پرتال سازمان را شامل باشند را انتخاب میکنیم. عنوان، اولین چیزی است که مردم با آن در موتورهای جستجو مواجه می شوند. باید توجه کرد که وجود کلمات فارسی با استاندارد یونیکد توسط موتور جستجوی گوگل شناسائی می شود. مهمترین کلمات کلیدی پرتال را در ابتدای عنوان پرتال تعاون کار قرار می‌دهیم.

نکاتی که هنگام درج عنوان باید مد نظر بگیرید:

- شامل کلمات کلیدی محتوی و عکس های آن صفحه باشد.

- از کاما استفاده نکنید.

- از نظر گرامری جمله‌بندی آن درست باشد، فقط ترکیب کلمات نباشد.

- از کلماتی که توسط موتورها منع می‌شود استفاده نکنید.

-تگALTدر هنگام درج عکس:هنگام درج عکس و لینک حتما کادر مربوط به عنوان (title) را درج نمایید. این خصوصیت اجازه می‌دهد یک متن جایگزین مطابتان شود تا اگر به هر دلیلی تصویرتان نمایش داده نشد متنی که در تگ alt گذاشته اید نمایش داده شود.

  2- توضیحات (Description tag)

این توضیحات بین ۲۵ تا ۳۰ کلمه را شامل می‌شوند که در موتورهای جستجو اگر دقت کرده باشید در زیرURLنمایش داده می شود پس سعی کنید توضیحاتی را بنویسید که نشان دهنده محتوای سایت باشد.

3- ارتباط متقابل

- موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سایت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سایت شما اثر می دهند.

-یک صفحه لینکهای مفید بسازید و به سایتهای مشابه، سایت خود ارتباط دهید، مخصوصا سایتهائی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند.

-لینک پرتال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را در پرتال ستاد مرکزی و نیز پرتال ادارات کل  استانها استانها قرار داده ایم.

۴- درج کلمات کلیدی سایت (key words)

موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد. کلمات کلیدی را با کاما از یکدیگر جدا کنید. با این روش در حداقل جا، امکان ترکیبات متنوعی از کلمات کلیدی سایت شما گنجانده خواهد شد.

- نسبت کلمات کلیدی به سایر کلمات در یک صفحه را چگالی یا تراکم کلمات کلیدی می نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ کلمه در یک صفحه دارید و چهارعدد از آنها جزو کلمات کلیدی سایت شما هستند، چگالی کلمات کلیدی آن صفحه ۴% است. سعی کنید که چگالی حدود ۳ تا ۲۰ درصد برای کلمات کلیدی مهم سایت خود را تنظیم کنید.

- کلمات کلیدی خود را ترکیبی انتخاب نمایید.

- کلماتی که حدس می زنید توسط موتورهای جستجو بیشتر سرچ می شوند را بنویسید

- حتما کلمات کلیدی را با کاراکتر , از هم جدا نمایید.

-کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.

- عنوان صفحه خود را حتما در کلمات کلیدی بنویسید.

۵- نکات درج پا صفحه

- طرح پا صفحه را متناسب با نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری در اول هر سال تغییر میدهیم. اطلاعات مندرج در پاصفحه بشرح ذیل میباشد.

 - تلفن: (به همراه کد 041 وارد شود)

- تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد و هر گونه کپی از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلا مانع است.

۶- ارتباط بین صفحات

- در صفحات محتوایی خود آنگونه کار کنید که کسی که به هر طریق وارد آن صفحه می شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سایت خود بالا ببرید).

- از لینک های داخل صفحه ای آنگونه استفاده کنید که بازدید کننده سایت از دکمه های Back و Forward نرم افزار استفاده نکند.

۷- نکات تبدیل فایل به PDF

یکی از راههای افزایش بازیابی اطلاعات مندرج در وب سایت توسط موتورهای کاوش، غنی کردن فایل های محتوا می باشد. محتواهای PDF که از فرمت های دیگر (مثل word ، power point و ...) استخراج می‌گردد، بهتر است شرایط ذیل را دارا باشد:

۱- قبل از تبدیل فایل word به PDF از استاندارد بودن فونتهای بکار رفته در فایل word اطمینان حاصل فرمایید.

۲- ازنرم افزارهای استانداردبرای تبدیل فایل ها به PDF استفاده شود که قابلیت پشتیبانی از فونت های فارسی را داشته باشند.

۳- متن فایل های PDF با استفاده از ابزار های جستجوی درون متنی نرم افزار Acrobat قابل جستجو باشد.